Pagina's

zondag 14 juni 2020

paars bakje















































Benodigdheden:

Droog materiaal:
Een houten bakje (mijn bakje is 30 op 20 cm), 14 lange spijkers (9cm), wat binddraad ( in mijn geval blauw), een blok aosis, een schaaltje voor de oasis, spuitbus blauwe verf.

Vers materiaal:
Ik heb de indruk dat blauw/paarse bloemen precies erg in trek zijn. Vandaar dit stuk.
5 takken Lisianthus, 1 tak distels, 5 takken paarse Veronica, 2 takken Allium (sierui), takken van de treurwilg , 2 takken Limonium, 1  tak pistache groen

Werkwijze:
Leg een blok oasis in het water. .
Plaats op het bakje een teken waar je spijkers gaat plaatsen.

Ik heb eerst op aanraden van manlief gaatjes in het bakje geboord even dik als de spijker, anders zou het hout misschien kunnen splijten. Sla de spijkers in het bakje.  Ik heb ze aan de onderkant wat extra bevestigd met warme lijm.
Spuit het bakje in het blauw
Haal de blaadjes van de de takken van de treurwilg en vlecht de kale takken  rond de spijkers. Ik heb ze hier en daar samengebonden met blauwe binddraad.
Zet  een bakje tussen het vlechtwerk in het bakje voor de oasis. Zorg dat het bakje net niet boven het vlechtwerk uitkomt. Plaats de oasis in het bakje. ( veel bakje!)
Vul de oasis met korte stukjes pistache groen. Blijf zoveel mogelijk binnen het bakje/vlechtwerk.
Schik de bloemen.






Geen opmerkingen:

Een reactie posten