Pagina's

woensdag 1 december 2021

Adventstuk

 


 
































Benodigdheden:

Droogmateriaal:                                                                                                                                      Een bakje van ongeveer 60 op 20 cm, een blok piepschuim van 30 op 30, of van een afmeting dat je er een balk van kunt maken voor in het bakje, zoals ik gedaan heb.                                                                Groene tape om het piepschuim te bekleden, enkele krammen, kleine kerstballetjes, lijmpistool en lijmpatronen, dun zilver ijzerdraad, 4 kaarsen , 3 dikke pookdraden om de kaarsen te bevestigen in het piepschuim.

Droogbloemetjes, droge rode peperbolletjes, iets van droge takjes (ik weet de naam niet van hetgeen ik gebruikt heb) , witte abeel uit mijn diepvries, wat droog mos, wat glitterdingen om aan de buitenkant te kleven.

Vers materiaal:                                                                                                                                           Een bos eucalyptus.

Werkwijze:                                                                                                                                                    Bereid je blok piepschuim voor. Maak een balk. Zet je balk even in het bakje en zie dat je rondom nog een 2-3 cm hebt.                                                                                                                                            Omwikkel het piepschuim met groene band.

Ik ben gestart met wat witte abeel te kleven, daarop wat eucalyptustakjes ( die ik van te voren geknipt heb en die een stukje boven je balk uitsteken), ik heb die takjes met hier en daar een kram op hun plaats gehouden, daarop wat droge takjes en rode peperbolletjes. Omwikkel het geheel met dun zilverdraad.    Plaats de kaarsen: knip de pookdraden in 4 stukken, neem met een tang een stuk draad, maak de draad warm en steek dat onder in de kaars.  Herhaal dit per kaars 3 keer? Duw de kaars in het piepschuim.      Kleef tussen de kaarsen, de droogbloemetjes, het droge mos, de kerstballetjes.                                          Kleef enkele glitterdingen op het ijzerdraad.



 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten