Pagina's

maandag 15 januari 2024

Nog even winter.


 









































Benodigdheden:

Vers materiaal: 
2 plantjjes helleborus, gipskruid (veel)

Droog materiaal:
Een stro krans van 30 cm doorsnee, een oasis kransje van 12 cm doorsnee, een zak drijfhout, een beetje sisal (of schapenvacht), lijmspistool, lijmpatronen, groen band/lint, nylondraad

Werkwijze:
Omwikkel de krans met groen lint (of lijm rechtstreeks op de krans) De houtjes sluiten niet goed tegen elkaar aan zoals een puzzel dus ik heb de gaatjes/spleetjes opgevuld met schapenvacht. Schik het gipskruid in het oasis kransje heel compact. Ik heb het gipskransje met een nylondraadje vastgeknoopt op het houten kransje. Zoek een potje waar je 2 plantjes inpassen en net boven de krans uitkomen.

Kleine nota:
Ik had gipskruid besteld maar de bloemenwinkel was het vergeten. Ik kreeg van haar 2 pakken gedroogd gipskruid. Ik dacht, ik doe het hiermee. Niet simpel de bloemetjes vielen allemaal af. Ik heb deze bijgehouden. Ik heb de krans (die ik niet natgemaakt heb) vol gestoken met gipskruid, dan beneveld met lijm, de bijgehouden bloemetjes erover gestooid en nadien met een witte verf (spuitbus) over gespoten. Maar ik stel voor om toch vers gipskruid te gebruiken.
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten